چنین گفت پیا مبر اریایی زرتشت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
بازدید : 579
نویسنده : کوروش

 سروده اول-

بادستهای برافراشته ای مزدا بتو نیایش میکنم وبا فروتنی ازتو درخواست خوشبتی دارم
 باشد که همه کردار های من باخرد واندیشه نیک وهماهنگ با ایین راستی انجام گیرد
تا تورا خوشنود  وروان زمین بارور را خوشبخت سازم

2پس ای مزدا اهورا
بااندیشه نیک به سوی تو می ایم
تا در پرتو راستی
حوشبختی هردو جهان مادی ومینوی را به من بشناسانی
تا بتوانم انرا به همرهان خود بشناسانم

{ای مزدا}
زمانی که تو در اغاز با اندیشه خویش
تن وخرد ووجدان برای ما افریدی وجان به تن ما دمیدی
وما رابه گفتار وکردار توانایی دادی
خواستی که ماباور ایین خود را به دلخواه خود برگزینیم


ای مزدا کیست ان دوست یکرنگی که به زرتشت اسپنتمان یاری
دهد
اوکسی است که در پرتو راستی واندیشه نیک به انجمن مغان کمک می رساند

ای مزدای بهترین به سوی من ای خود را به من 
بنمای
تادر پرتو راستی واندیشه نیک سخنان خودرا نیز بیرون از انجمن به  گوش دیگران برسانم


پاداشی که زرتشت به انجمن مغان نوید داده است
سرای سرود است
که اغاز  جایگاه رسیدن به اهورا مزدا است

در انجمن مغان زرتشت را پیر یا بزرگ اموزگار می نامند وهمین لقب بود
 که بیش از سه هزار سال بعد حافظ شیرازی انرا در بسیاری از اشعار
خودبه صورت پیر مغان وارد کرد ودر دیر یا خرابات مغان
نور خدا رادید وتمام دانش خود را از پیر مغان دریافت نمود 
قابل توجه 

درخرابات مغان نور خدا می بینم.......این عجب بین که چه نوری زکجا مبینم
ازان به دیر مغانم عزیز میدارند....... که اتشی که نمیرد همیشه دردل ماست
تا زمیخانه ومی نام ونشان خواهدبود.......سرما خاک ره پیر مغان خواهد بود
حلقه پیر مغانم زازل در گوش است.......ماهمانیم که بودیم وهمان خواهد بود
پیرمغان حکایت معقول می کند.......معذورم ار محال تو باور نمی کنم  
حافظ جناب پیر مغان جای دولتست.......من ترک خاکبوسی این در نمی کنم

سه نیایش بنیادین درایین زرتشت
اگرچه جشنهای فراوانی که در ایین زرتشت هستند همگی یک نوع نیایش می باشند ولی سه نیایش بنیادین زیرا میتوان در هر زمان ومکان اجرا نمود
از جمله دربرابر زیبای یک طلوع یا غروب افتاب ویک دشت دمن شاداب پر از گل در برابر اتش در مراسم های گونگون چون صدره پوشی زاد روز همسر گزینی  یا یک پیروزی در زندگی

1 اشم وهو
راه یکی است وانهم راستی است
راستی خوشبختی است
وخوشبختی از ان کسی است
که راستی را تنها برای راستی بخواهند

2یتا اهو
همانگونه که سرور هستی {اهورامزدا}که
جهان رابر راستی استوار کرده
باید گزینش کرد ونیایش نمود
بهمان سان هم راهبری که با اموزشهای خود جهان را بسوی خوشبختی میبرد
 
باید گزینش کرد ونیایش نمود بهمان سان هم
راهبری که با اموزشهای خود جهانرا بسوی خوشبختی میبرد
باید گزینش کرد وستود
این دو دهش برگزیدن را
اندیشه نیک ارمغان کرده
تا کارهای زندگی بنام اهورا مزدا وبنام مردم انجام گیرد
3ینگ هاتم
زنان ومردانی را می ستايیم 
که اندیشه وکردارشان
با فریب و دورغ بیگانه است
چون اهورا مزدا ازدرون واندیشه همگان اگاه می باشد
 با میزان ودرستی داوری میکند



...................................
من از دیروزم ومن از امروزم
ولی بخششی ازمن ازفرداست
از پس فرداست وازهمیشه است 
 انچنان گفت زرتشت

ای مزدا اهورا 
به من بیاموز تا به دیگران بیاموزم وبگویم چگونه میتوان یک زندگی شاد وخوشبخت را پی ریزی کرد
 




:: برچسب‌ها: زرتشت ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دین حضرت زرتشت به باز خواهد گشت و آدرس hazrtezarathustra.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 267
بازدید ماه : 1412
بازدید کل : 340025
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com